Voor het eerst naar school

Uw kind wordt binnenkort vier jaar

Voordat uw kind vier jaar wordt, mag het een aantal keer komen wennen in de nieuwe klas. In de regel hanteert de USV zes wenmomenten, die u kunt inplannen met de toekomstige leerkracht. Twee maanden voor de vierde verjaardag krijgt uw kind een welkomstkaart en ontvangt u informatie over de praktische zaken in de kleutergroepen. Zo verwacht de school dat uw kind zindelijk is en zelfstandig naar de wc kan – ongelukjes komen wel eens voor, dat is uiteraard geen probleem. Ook vragen we om thuis te oefenen met het zelfstandig aan- en uittrekken van jas en schoenen.

Vierjarigen mogen vanaf hun verjaardag direct naar school. Voor sommige kleuters is het fijn om rustig te wennen door bijvoorbeeld de eerste periode alleen de ochtenden te komen.